søndag 14. april 2013

Minipannekaker med eple og ingefær



Minipannekaker er en absolutt favoritt hos de to minste i heimen - og når vi har juicet til frokost passer det ypperlig å tilsette grønnsakspulpen i røra for å øke næringsinnholdet.




Tilsett grønnsakspulp og krydder i røren




Røren i dag har jeg desverre ikke noe eksakt mål på,  så her kommer en liten veiledning.

Jeg brukte 3 egg - det er udiskuterbart - jeg pisket de lett sammen med en 
gaffel og tilsatte en del Røros økologisk tjukkmjølk, litt  bakepulver ( ca 2 ts), litt kanel og kardemomme, litt havsalt, bokhvetemel og litt grovt speltmel, litt vann fra vannkoker og en halv ts tørrgjær. Det ble en halvtykk røre og jeg stekte de i panne med Kviteseidelsmør. Du kan selfølgelig bytte ut melk og smør med for eksempel mandelmelk og cocosa. 



Jeg varierer veldig på type mel jeg bruker - som regel velger jeg en glutenfri variant, men av og til har jeg litt spelt i bakst - og da velger jeg denne typen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...