onsdag 13. mars 2013

Fresh hjemmelaget salsa





Denne serverte jeg til en gjeng glade damer i helgen. Tror jeg hadde laget 1,5 liter og når alt var spist opp kom spørsmål om oppskriften.  Så her er min form for meget frisk og fresh salsa:

Det er nok en litt stor familysize dette, men om det er noe til overs kan det være basen til en tomatsuppe i morgen:-)

  • En hel agurk
  • En grønn paprika
  • En gul paprika
  • En halv chilli ( her må du nesten vurdere hva som passer dere)
  • En pakke cherry tomater
  • En boks hermitiserte tomater 
  • To stenger stangselleri ( valgfritt:)
  • En løk - gjerne rødløk
  • Masse limesaft ( minst en hel lime)
  • Olivenolje ca en halv desiliter
  • Salt og pepper
  • Krydderurter, for eksempel bladpersille, koriander eller basilikum. ( Akkurat i dette tilfellet brukte jeg fersk timian for det var det jeg hadde i dag - funket det også)





Hakk grønnsakene i passe små terninger. Kjør halvparten av grønnsakene i blender sammen med de hermetiserte  tomatene, olivenolje, urter og limesaft. Smak til med litt havsalt og litt sort pepper. Vurder om du vil har mer chilli.

That´s it!

Hell salsaen i en stor skål og legg resten av grønnsakene og urtene på toppen.

Lykke til:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...