torsdag 16. mai 2013

Årets 17 mai kake; rawfoodinspirert kakaokrem og ferske jordbær




Endelig fikk jeg årets 17 mai rawfood inspirerte kake i fryseren og dagen kan bare komme - flagg, tog, is og glade ansikter. Hurra!

Vi skal ha gjester på ettermiddagen og da gleder jeg meg til å servere denne kreasjonen av en rawfoodkake. Jeg har ikke eksakte mål dessverre da denne ble til i en slags runddans med lånt blender, husvask og diverse andre ting som skulle på plass før kvelden var omme. 






Bunnen består av usalta cashewnøtter, mandler og svisker som er malt i blender. Jeg hadde i en liten dash sitronsaft også - for å få den litt mer smidig.
Så er det bare å trykke den ut i formen.






...og helle på fyllet. I dag består fyllet av 1 boks kokosmelk, 2 ss creme fraiche, 2 ss biola naturell yoghurt, ca 1 ts vaniljepulver, 1 ss rått kakaopulver og saften av en sitron og en lime - hei ser man det; eksakte mål jo!
Denne røren piskes sammen med en visp.






Pynt med ferske bær og la kaken stivne i fryseren. Serveres og nyyyytes mens den fremdeles er kald - smelter fort i varmen.

Ha en nydelig 17 mai folkens.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...