fredag 23. mars 2012

Torskemiddag med reker og grønne erter..

Dette er en torskehøydare:)

Denne torskemiddagen skaper alltid entusiasme rundt middagsbordet og jeg anbefaler den for store og små. 

Jeg begynner med å skjere fiskefileten i passe store biter og steker dem i ca 2 min på hver side. Så legger jeg dem til side slik at de ikke blir tørre. Klem saften av en halv sitron over fiskebitene.

Videre skjerer jeg brokkoli i fine små buketter og freser dem i samme pannen som jeg stekte fisken. Så tilsetter jeg grønne erter og finskåret vårløk. Dette trenger bare en kjapp runde i stekepanna. Smak til med havsalt og nykvernet svart pepper, og kanskje noen ferske urter, som feks basillikum.  Hel til slutt legges fiskebitene tilbake i pannen oppå grønnsakene. 

Om du trenger noe salt kan du legge over litt sprøstekt bacon på toppen sammen med rekene
Naturris passer ypperlig til denne middagen:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...