tirsdag 6. mars 2012

Gazpacho - glutenfri, melkefri, lavkarbo - og deilig!



En litt lite planlagt handletur på Meny forleden resultere i en gazpachiosuppe på flaske. For å være ærlig smakte den ikke så værst, men jeg vet selvfølgelig at the real deal smaker mange ganger bedre - og er mange ganger sunnere. Så da var det frem med blenderen og lage denne suppa som hadde gått litt i glemmeboka mi.

Til 4 personer trenger man;

Ca 5 store tomater - gjerne plummetomater som smaker ekstra godt
1-2  fedd med hvitløk og en halv rødløk ( en hel om de er små)
Ca en halv rød og grønn paprika
Finhakk litt rød fersk chilli - her må man regulere mengden selv - etter at jeg ble gravid første gang har jeg blitt ekstremt pysete hva gjelder chilli og for meg rekker 1/3 av en liten chilli - men her er nok de fleste tøffere en meg!
2/3 agurk uten skall
En liten ss sitronsaft - fersk

Kjør alt sammen i blenderen til den oppnår en smooth konsistens - eller mer chunky om du liker det - og smak til med havsalt og kvernet sort pepper. La den stå i kjøleskapet i et par timer før servering.
Server med en dash deilig ekstra virgin olivenolje og fersk basillikum. Nyt kanskje verdens beste tomatsuppe:)


Foto; colourbox; b.dk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...