tirsdag 19. februar 2013

Glutenfri muffins med blåbær og rå lakris.....



Dette ble på forunderlig vis veldig gode muffins. Når jeg leverte minstejenta i barnehagen i dag, og bursdagsflagget vaia over inngangsdøra, kunne jeg konstantere at jeg hadde glemt å ta med muffins som vårt barn kan spise. Arrrgghhh! Jeg kasta meg i bilen, raste hjem, skrudde på ovnen og raidet det som var av meltyper og godsaker i skuffen. Etter ca 15 minutter i ovnen var de ferdig, og jo de ble faktisk veldig gode - og jeg kommer til å videreføre oppskriften i andre muffinskriser:)

Den fantastisk kunstneriske lakrisdraperingen skjedde mange timer seinere, kun til ære for dere:)

Dette hadde jeg av råvarer:

3 egg
1 ts fiberhusk
litt rismel
litt bokhvetemel
litt jyttemel
kokosmasse
en god ts lakrissirup
kanel
Fryste blåbær
Rismelk og vann.

Først rørte jeg sammen egg, vann og rismelk , etterfulgt av alt det tørre ( minner om en tykk vaffelrøre) og helt til slutt frosne blåbær. Fylte bare halve muffinsformer for å være sikker på at de ble gjennomstekt.

Kan anbefales om blåbær og lakris er din greier:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...